El networking entre CIOS d’empreses ubicades a Catalunya sigui una eina consolidada
El Consell estigui present en l’impuls de les noves tecnologies a Catalunya
Les empreses hagin pogut captar millores, per la via de més negoci o per la via de la productivitat, degut a l’acció conjunta impulsada pel Consell
Influenciar el sistema educatiu (escoles, universitats, escoles de negoci...) per apropar-lo més amb el món empresarial
Grups de treball
Hem identificat 5 grups de treball per impulsar els objectius estratègics, que s’hauran de coordinar en el feedback entre ells per ser operatius i eficients: coordinats per membres de la Junta
Tot els membres del Consell està involucrat participant en els diferents grups
#1: Rol del CIO
Objectiu: Impulsar al món empresarial el rol del CIO i la seva evolució.
Com?
Definició del rol del CIO en el mercat
Identificació de capacitats que cal desenvolupar i com fer-ho
Reflexió sobre el CIO a l’empresa, i la seva relació amb CEO,CFO, CXO:
Camí a l'estratègia
Camí a la innovació
Camí a l'excel·lència de serveis.
Com es pot formalitzar, impulsar, monitoritzar la relació entre el CEO i el CIO?
Com es pot objectivar el valor de la tecnologia?
Estructuració del posicionament del Directiu d’IT, que pot ser diferent segons el sector i dimensió de l’empresa
Definició dels rols a IT que calen tenir
# 2: Món Acadèmic
Objectiu: apropar Món Acadèmic i Món empresarial en la funció TIC.
Com?
Identificació proposta formativa existent / i que cal tenir
Influenciar al sistema educatiu basic, per tal d’evitar dèficit de professionals TIC en el futur
Enllaç entre universitats i empreses, es pot incrementar?
Enllaç entre escoles de negoci i empreses en la funció TIC:
es poden explicar més coses a la resta de directius sobre el rol del departaments de IT
es pot fer oferta educativa pels nous reptes dels CIO’s?
Dinàmiques d’evolució del rol als departaments TIC i no TIC de les empreses, al ritme de l’evolució de les tecnologies i l’impacte en el negoci.
# 3: Món Proveïdors i sector TIC
Objectiu: apropar oferta i demanda, per facilitar trobar al mercat el que demanden els departaments TIC
Com?
Identificació de necessitats comunes que no estan ben resoltes en l’actual oferta existent
Identificació de recomanacions o bones pràctiques que puguin interessar al sector per fer la funció TIC molt més eficient i eficaç a l’empresa
Certificacions que es poden considerar importants trobar a l’oferta...
Divulgació de tendències d’alt impacte en les empreses
# 4: Món Administracions i Societat civil
Objectiu: apropar administracions i empreses en l'interès comú de desenvolupar les TIC al territori i de contribuir al creixement de les empreses fent un ús intensiu de les TIC
Com?
Col·laboració amb l'administració pública
Col·laboració amb iniciatives d'altre agents del sector TIC com associacions, col·legis professionals i altres
Desenvolupar mecanismes que permetin retro alimentar empresa-territori-administració en el paper de contribució i desenvolupament de les TIC, assegurant infraestructures
#5: Comunicació i lobby
Objectiu: Difondre tota la activitat del Consell i les fites que va aconseguint amb els resultats obtinguts
Com?
Estructurant un pla de comunicació amb una periodicitat vinculada al pla estratègic a 4 anys i les seves fites, identificant els canals més adients:
informació publicada a la web i xarxes socials
notes de premsa
difusió a Comunitat CIOS.cat
report anual que es pugui compartir amb les empreses
Proporcionar la informació necessària sobre l’activitat dels grups, coordinant la seva captació, per tal de poder fer una bona difusió
Explicitant el que s’ha aconseguit com a resultat del lobby que representa el Consell